Αν ένας φιλελεύθερος έχει ακόμη αμφιβολίες για το αν πρέπει να υποστηρίξει τους κατοίκους της Κερατέας , αρκεί να ρίξει μια ματιά στο πρόσφατο άρθρο της κυρίας Ξένιας Κουναλάκη στην "Καθημερινή". Γράφει η δημοσιογράφος: "...η στάση των κατοίκων δεν έχει τίποτα το αριστερό ή επαναστατικό. Είναι η κλασική συντηρητική αντίδραση ιδιοκτητών που βλέπουν την περιουσία τους να απαξιώνεται - και ας είναι αυτό προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της χώρας. Οχι εδώ, να πάτε να τη φτιάξετε αλλού, γιατί εδώ θα υποβαθμιστεί το οικόπεδό ΜΟΥ, είναι η υποβόσκουσα λογική...". Σε αυτές τις γραμμές βρίσκεις συμπυκνωμένη όλη τη μανταμσουσουδίστικη υπεροψία της σαλονάτης αριστεράς και της καθεστωτικής σοσιαλδημοκρατίας. Προφανώς , η κυρία Κουναλάκη και οι όμοιοι της, θεωρούν "επαναστάτες" και άξιους υποστήριξης, μόνο όσους κάνουν πορείες για να συνεχίσουν να ξεκοκκαλίζουν τα λεφτά των φορολογουμένων. Όσοι πάλι απλά υπερασπίζονται την ιδιοκτησία τους , που έχουν αποκτήσει με κόπο, χρήματα και αγώνες, δεν είναι τίποτε άλλο παρά "αμετανόητοι αντιδραστικοί" και "στενόμυαλοι συντηρητικοί" που εγκληματούν κατά του "κοινωνικού συνόλου".
Φανταστείτε πως μια ωραία πρωία η κυβέρνηση αποφασίζει να μετατρέψει τον τόπο που μένετε εσείς και τα παιδιά σας , τον τόπο στον οποίο έχετε εναποθέσει τις ελπίδες , τα όνειρα και τα χρήματά σας, σε χώρο ταφής απορριμμάτων . Έχω μια υποψία πως ακόμη και η "προοδευτική" κυρία Κουναλάκη που βάζει πάνω απ'όλα το "δημόσιο καλό", δε θα δέχοταν αυτά τα νέα με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Πόσο μάλλον όταν το έργο θα γίνει με μια μέθοδο ξεπερασμένη, επιβλαβή για το περιβάλλον, που βάζει σε κίνδυνο την υγεία και υποβαθμίζει την περιουσία των κατοίκων της περιοχής. Από τους ΧΥΤΑ εκλύεται μεθάνιο ,που υπολογίζεται πως είναι 21 φορές πιο δραστικό από το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ το νερό που περιέχεται στα σκουπίδια διαχέεται στη γύρω περιοχή και μπορεί να μολύνει το πόσιμο νερό και τη διατροφική αλυσίδα. Την ίδια ώρα , στην υπόλοιπη Ευρώπη, κερδίζουν έδαφος μέθοδοι διαχειρίσης των απορριμμάτων(όπως η ανακύκλωση και η κομποστοποιήση ) που είναι φιλικές προς το περιβάλλον και δεν βλάπτουν την υγεία και την περιουσία των κατοίκων της περιοχής . Επιπλέον, οι κάτοικοι της Κερατέας καταγγέλλουν πως στο σημείο κατασκευής του ΧΥΤΑ υπάρχουν ιδιοκτησίες που δεν έχουν απαλλοτριωθεί ακόμη. Και όπως συμβαίνει συνήθως, πίσω από τα μεγάλα λόγια για το "δημόσιο συμφέρον" κρύβονται συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα που ανυπομονούν να πλουτίσουν με το ζεστό κρατικό χρήμα που θα πάρουν για το έργο από την κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η κυβέρνηση , λοιπόν, χρησιμοποιεί την αστυνομική βία εναντίον μιας ολόκληρης πόλης για να ευνοήσει τους κρατικοδίαιτους εργολάβους . Χρησιμοποιεί το νόμο για να αφαιρέσει ιδιοκτησία και εισοδήματα από μια ομάδα πολιτών και να τα δώσει σε μια ελάχιστη μειοψηφία . Όσο για τις Μαρίες Αντουανέτες των "εκσυγχρονιστικών" ΜΜΕ ; Όταν δεν σιωπούν ή όταν δεν ειρωνεύονται , ανασηκώνουν το φρύδι με έκδηλη απέχθεια για την "αμαθή πλέμπα" που τολμάει να αμφισβητεί τις πεφωτισμένες αποφάσεις του κράτους. Στέκονται μόνο στις περιπτώσεις που οι κάτοικοι ξεπερνάνε τα όρια και δεν κοιτάζουν την ουσία των καταγγελιών τους. Κουνούν επιδεικτικά το δάχτυλο και καλούν τους ντόπιους να σκύψουν το κεφάλι και να δεχτούν αδιαμαρτύρητα την υποβάθμιση της περιουσίας και της υγείας τους. Το παράδοξο είναι πως οι αριστεροί που υπερασπίζονται τους κατοίκους της Κερατέας έχουν ακόμη την ψευδαίσθηση πως τη λύση θα δώσει η κρατική παρέμβαση , την ίδια στιγμή που αναγνωρίζουν πως το κράτος λειτουργεί υπέρ συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων. Η λύση όμως περνάει μόνο μέσα από την ενίσχυση και το σεβασμό των ιδιοκτησιακών δικαιώματων και την πλήρη ευθύνη της εταιρίας απέναντι σε όποια ζημιά προξενήσει στις γειτονικές ιδιοκτησίες. (διαβάστε σχετικά εδώ και εδώ)
Ο Γάλλος οικονομολόγος Φρεντερίκ Μπαστιά έγραψε πριν 160 χρόνια για την αντιστροφη της αποστολής του νόμου που παρατηρείται στις σύγχρονες κοινωνίες : "Ο νόμος έβαλε τη συλλογική δύναμη στη διάθεση των αδίστακτων, που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν το πρόσωπο, την ελευθερία και την ιδιοκτησία των άλλων. Μετάτρεψε την αρπαγή σε δίκαιο. Μετάτρεψε τη νόμιμη άμυνα σε αδίκημα, για να την καταδιώκει". Αυτά τα λόγια του 1849 δε θα μπορούσαν να είναι πιο επίκαιρα στην Κερατέα του 2011. Και γι αυτό νιώθω πως οι κάτοικοι της περιοχής αξίζουν της υποστήριξης όλων όσων σέβονται την ελευθερία και το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στην ιδιοκτησία του.
13 σχόλια:
Καμιά έκπληξη εδώ. Αν περιμέναμε από τον "φιλελευθερισμό" αλά Χορμοβίτη να λύσει το πρόβλημα των σκουπιδιών στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο, σωθήκαμε!
Μια χαρά θα μπορούσε να το λύσει, π.χ. βάζοντας αυτόν που πετάει τα σκουπίδια (τον καταναλωτή) να πληρώσει στη βάση της ποσότητας και ανακυκλωτικής ποιότητας των απορριμάτων του το κόστος εκείνο που τελικά θα αποζημίωνε όσους *επιλέγαν* να αξιοποιήσουν τις ιδιοκτησίες τους για χάρη της εξυπηρέτησης του κάθε ένα που δεν έχει άλλο τρόπο να διαχειριστεί τα απορρίμματα του. Και εάν κάποιος Δήμος θέλει να επιτρέψει στους κατοίκους του να πετάνε τα σκουπίδια τους στους κάδους ελεύθερα τότε ισχύει το ίδιο με προηγουμένως: είναι υποχρεωμένος ο Δήμος να βρει εκείνους τους ιδιοκτήτες γης που επιλέγουν, με το αζημίωτο, να αξιοποιήσουν την γη τους ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του Δήμου.
"...είναι υποχρεωμένος ο Δήμος να βρει εκείνους τους ιδιοκτήτες γης που επιλέγουν, με το αζημίωτο, να αξιοποιήσουν την γη τους ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του Δήμου."
Kαι τι γίνεται αν ο Δήμος ή το κράτος δεν μπορέσει να βρει διατεθιμενους ιδιοκτήτες σε περιοχές που μετά από περιβαλλοντικές και άλλες μελέτες έχουν χαρακτηριστεί ως κατάλληλες για ΧΥΤΑ? Τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο?
Η λύση προφανώς δεν είναι να πάει ο ΧΥΤΥ στον διπλανό δήμο γιατί θα προκαλέσει ίδιες αντιδράσεις. Φαντάζομαι πως τα πράγματα με τις χωματερές που υπάρχουν τώρα είναι η μοναδική λύση: συντήρηση! Κι ας πληρώνουμε πρόστιμα στην ΕΕ. Οι δημοκρατικές διαδικασίες είναι σεβαστές μόνο αν δε θίγουν το ιδιωτικό συμφέρον κανενος. Έτσι όποιος διαφωνεί με ένα νόμο μπορεί να τον αποκρούει βίαια και να καίει το τοπικό αστυνομικό τμήμα εις ένδειξη διαμαρτυρίας! Η προσωπική μου άποψη είναι πως η συγκεκριμένη άποψη ουδόλως έχει να σχέση με φιλελεύθερες απόψεις.
Σε low trust κοινωνίες κανείς δεν εμπιστεύεται κανέναν, οι πολίτες το κράτος ή το κράτος τους πολίτες. Είναι στην ουσία κοινωνίες ζούγκλας όπου υπερισχύει το δίκαιο του ισχυροτέρου. Και γιατί εδώ και όχι εκεί και γιατι έτσι κι όχι κοκορέτσι.
Στο εξωτερικό τι γίνεται; Γίνεται εμφύλιος για μια χωματερή;
Πρέπει στις ηγετικές θέσεις του πολιτεύματος να έρθει άλλος λαός βορειοευρωπαϊκής καταγωγής που να ξέρει πώς στήνεται ένα κράτος και τι σημαίνει rule of law. Όλα τ'άλλα είναι ημίμετρα.
Μα ακριβώς αυτή είναι η κοινωνία που οι "φιλελεύθεροι" πρωταθλητές μας οραματίζονται: η κοινωνία όπου στο όνομια μιας τάχα ατομικής ελευθεριας στην ιδιοκτησία, τελικά θα υπερισχύει ο οικονομικά ισχυρότερος.
Tελευταίε ανώνυμε, το άρθρο σου δίνει την εντύπωση πως υποστηρίζει τους οικονομικά ισχυρότερους στην υπόθεση της Κερατέας?
Μα στην Κερατέα το 80% των κατοικιών είναι αυθαίρετες εκτός σχεδίου.
forkeratea.blogspot.com/2009/12/blog-post_20.html
Είμαι υπέρ δημιουργίας ΧΥΤΑ στα Βόρεια Προάστια.
Γιατί όλοι μας ξεχνάμε την κινητήριο δύναμη αυτής της ιστορίας; Στις Βρυξέλλες την ονομάζουν N.I.M.B. (not in my backyard)), δηλαδή κάντε το ΧΥΤΥ όπου θέλετε, αλλά μακριά από το σπίτι μου... Για μένα, το... "τρεις πυθαμές μακριά από τον κώλο μου και όπου θέλει ας είναι" δε συνιστά ιδεολογικό υπόβαθρο ενός αιματηρού αγώνα. Το άρθρο σας είναι απαράδεκτο. Αγνοεί την εφαρμοσμένη τεχνολογία και τα επιτεύγματα της επιστήμης, που εγγυώνται τη λειτουργία μίας εγκατάστασης διαχείρισης απορριμμάτων με τρόπο που προστατεύει και δεν απειλεί το περιβάλλον...
Όλα τα υπόλοιπα είναι για να χαϊδεύουμε τα αυτιά του κοσμάκη...
Χρήστος Νικολαίδης
O φιλελευθερισμός μια χαρά είναι κι ο Χορμοβίτης έχει δίκιο για την Κουναλάκη και λοιπούς πγγγοοδευτικούς. Το πρόβλημα ξεκινάει από το δεν εφαρμόζονται εξαρχής φιλελεύθερες αρχές ή εφαρμόζονται ασαφώς με αποτέλεσμα τη σύγχυση. Πώς να μιλήσεις για προστασία της ιδιοκτησίας όταν δεν είναι ξεκάθαρο τι ανήκει σε ποιον, τι είναι καταπατημένο και τι όχι κοκ;
Υπάρχει εξήγηση για το γιατί συμβαίνουν αυτά σε αυτή τη χώρα αλλά δεν είναι καθόλου πολιτικώς ορθή, ας πούμε ότι φταίει το κακό κλίμα κι ο γάιδαρος που το'φαγε.
Εχω μια σοβαρή δυσκολία να παρακολουθήσω τον ειρμό του άρθρου καθώς απουσιάζουν τελείως αναφορές για τη νομική διάσταση του ζητήματος. Οι κάτοικοι έχουν χασει ολες τις δικες στο ΣΤΕ και το ΚΑΣ.
Παρά ταύτα η συνεισφορά του είναι εξαιρετική γιατί αναδεικνύει την συνθετότητα του ζητήματος
Οι κάτοικοι εκκινούν από μια σαφή στάση, υποστήριξης των αξιών της ιδιοκτησίας αλλά δεν τις επικαλούνται.
Παράλληλα βρίσκουν υποστήριξη από την πιο κινηματική αριστερά , που έχει ιδεολογικές αναφορές στην αρση της ιδιοκτησίας.
Δηλαδή η υπαρκτή ένταση σχηματοποιείται ιδεολογικά με όρους θεατρικότητας. Οι ιδιοκτήτες παριστάνουν την "Ανταρσυα" και οι "αναρχοαυτόνομοι" παριστάνουν τους ιδιοκτήτες
Ταυτόχρονα η επίκληση του φιλελευθερισμού αποσιωπά το ΣΤΕ....
Η ανατροπή είναι πολύ γόνιμη, και ακριβώς αναδεικνύει πως οι σχηματοποιήσεις ρουτίνας , είναι ακατάλληλες για κατανόηση της πραγματικότητας.
Τελος θα είχαμε πολλά να κερδίσαμε αν οι φιλελεύθεροι ήξεραν ποσο ριζοσπαστισμός και κινηματισμός ευρίσκεται εντος φιλελευθερισμού και οι κινηματικοί αριστεροί κατανοούσαν την ουσία του φιλελευθερισμού.
To Symvoulio tis "Epikrateias", to "KAS" kai ta alla dikastika organa einai stin upiresia tou kratous kai ohi twn politwn, dedomenou oti amfisvitoun vasika dikaiwmata idioktisias kai prokrinoun ton "kentriko schediasmo" tis oikonomias apo to "kalo" kratos. Akoma kai to Supreme Court of Justice stin Ameriki ehei loidwreithei gia tin apofasi Kelo versus New London, opou dikaiwse tin ufarpagi tou spitiou tis Susette Kelo apo to dimo gia na apodothei se megalo-ergolavous. Eutuhws omws, o salos pou proklithike edwse ti dunatotita sto Kongresso na paremvei kai 43 apo tis 50 politeies nomothetisan wste na akurwsoun to dedikasmeno tis lanthasmenis kai antisyntagmatikis autis apofasis
Alexandros Palantzas
Δημοσίευση σχολίου