Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Ο Πάγκαλος και η δημοκρατία του 81


Εάν ήμουν ο Θεόδωρος Πάγκαλος δεν θα μιλούσα για τις εκλογές της Αλλαγής. Αν ήμουν ο Θεόδωρος Πάγκαλος δεν θα μιλούσα για το 81. Δεν θα έβαζα στο στόμα μου το 81, τους αριθμούς 8 και 1, μαζί ή χώρια. Αν κάποτε στην εξοχή ευρισκόμενος συναντούσα μια πινακίδα με χιλιομετρική απόσταση 81, πίσω θα γύριζα, εάν ήμουν ο Θεόδωρος Πάγκαλος.

Γιατί η επάρατη δεξιά, ή Νέα Δημοκρατία, ή όπως αλλιώς θέλετε να την πείτε, έχει στο ιστορικό της πολλά λάθη, πολλά αμαρτήματα, πολλά, πολλές φορές, ανεξήγητα λάθη και αμαρτήματα, αλλά παρόλα αυτά έχει ένα προτέρημα, δεν είναι το ΠΑΣΟΚ.

Εάν το ΠΑΣΟΚ το 81 είχε αφήσει τα πράγματα εκεί που τα βρήκε, χθες στην Βουλή δεν θα συζητούσαν πως θα καταφέρουμε να πάρουμε την επόμενη δόση για να επιζήσουμε μέχρι το φθινόπωρο, αλλά εάν θα έπρεπε να εγκρίνουμε την δόση για κάποια άλλη χώρα που θα την θεωρούσαμε ανοργάνωτη και σπάταλη. Ίσως, το ΠΑΣΟΚ σε μια τέτοια περίπτωση να πίστευε ακόμα το “η Ελλάδα στους Έλληνες” και δεν θα έδειχνε την απαραίτητη ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, ψηφίζοντας όχι στον δανεισμό.

Αλλά το 81 ήρθε, ο λαός ήθελε, το ΠΑΣΟΚ μπορούσε, και έτσι ακολούθησαν τα τριάντα χρόνια του δανειακού σοσιαλισμού. Το ρουσφέτι έγινε κοινωνικό κεκτημένο, το ίδιο και η διαφθορά, η δημόσια ‘δωρεάν’ παιδεία του αναλφαβητισμού, το κράτος των συντεχνιών και το πανεπιστημιακό άσυλο με προσφορά μπόνους τους μπαχαλάκιδες.

Θυμάμαι μερικά χρόνια πριν τον κ. Πάγκαλο σε τηλεοπτική συζήτηση να εξηγεί την προσφορά του ΠΑΣΟΚ την δεκαετία του 80. Ανέβηκε το βιωτικό επίπεδο το Ελλήνων απάντησε, μετά έγινε πιο συγκεκριμένος, οι Έλληνες είπε, αγόρασαν τηλεοράσεις και ψυγεία.
Πάντως, αν ήμουν σοσιαλιστής και η προσφορά μου στην κοινωνία ακουγόταν σαν μια ραδιοφωνική διαφήμιση του Praktiker θα μου γεννιόντουσαν κάποιες αμφιβολίες. Γενικά, θα απέφευγα το θέμα 1981.

Θα το απόφευγα ακόμα περισσότερο αν αυτό το 81 ήταν η αρχή μιας πορείας που οδήγησε την χώρα μου στην χρεοκοπία και την καταστροφή. Θα το απόφευγα, γνωρίζοντας ότι η κυβέρνηση στην οποία συμμετέχω έχει επιδείξει απίστευτη ανικανότητα στην αντιμετώπιση της κρίσης που η ίδια δημιούργησε αρχίζοντας θριαμβευτικά το 1981.

Αν ήμουν ο Θεόδωρος Πάγκαλος δεν θα έβαζα το 81 ούτε σε πρόταση, ούτε σε παράγραφο, ούτε και σελίδα. Τώρα που το κράτος του 81 καταρρέει, να το ξεχάσω θα ‘θελα - και οι υπόλοιποι να ξεχάσουν εμένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου