Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Πλαφόν στη λογική : O Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και η τιμή της βενζίνης


Ομολογουμένως είναι πολλοί αυτοί που διαγωνίζονται για τον τίτλο του χειρότερου υπουργού στην κυβέρνηση Παπανδρέου. Όταν έχεις να κάνεις με πολιτικούς του διαμετρήματος μιας Τίνας Μπιρμπίλη ή μιας Λούκας Κατσέλη, η επιλογή είναι πραγματικά δύσκολη. Όμως, ισχυρή υποψηφιότητα βάζει και ένα , μέχρι πρότινος, outsider: ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Στη μέχρι τώρα πολιτική πορεία του, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης έδειχνε πως τουλάχιστον είχε τον κοινό νου, πράγμα που όσο και αν μας φαίνεται αυτονόητο είναι προσόν σπάνιο για έναν πολιτικό . Όμως, με το που ανέλαβε οικονομικό υπουργείο, ο "εκσυγχρονιστής" κύριος Χρυσοχοϊδης απέδειξε πως δεν διαφέρει σε τίποτε από τους πιο δογματικούς παλαιοσοσιαλιστές που ευδοκιμούν, άλλωστε, στο χώρο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Τελευταίο του επίτευγμα η απόφασή του να επιβάλει πλαφόν στην τιμή της βενζίνης σε 13 νομούς της χώρας, για "όσο διάστημα κριθεί απαραίτητο", όπως δήλωσε και ο ίδιος.

Η σοσιαλιστική μας κυβέρνηση, συνεπικουρούμενη από τα λαϊκίστικα ΜΜΕ , προσπαθεί να μας πείσει πως η υψηλή τιμή της βενζίνης είναι μια ακόμη αποτυχία της ελεύθερης αγοράς. Το στιβαρό χέρι του κράτους πρέπει να παρέμβει για να τιμωρήσει τους "κακούς" κερδοσκόπους και να επαναφέρει την ομαλότητα στην αγορά καυσιμών. Όμως, η τιμή της βενζίνης δεν πρόκειται να μειωθεί με μέτρα που είναι μεν ταιριαστά με τη σοσιαλιστική κοσμοθεωρία του κυβερνώντος κόμματος , θεωρούνται όμως διεθνώς αναποτελεσματικά και φέρνουν στο νου τις ένδοξες ημέρες της παλαι ποτε Σοβιετικής Ένωσης. Το πρόβλημα θα λυθεί με την άρση των στρεβλώσεων που δημιουργεί το ίδιο το κράτος στην αγορά καυσιμών.

Πρώτα απ'όλα, σχεδόν το 60% της τιμής της βενζίνης που πληρώνει σήμερα ο καταναλωτής είναι φόροι και δασμοί που επιβάλλει το κράτος . Τα πράγματα χειροτέρεψαν ακόμη περισσότερο με τη φορολογική λαίλαπα που ακολούθησε την υπογραφή του Μνημονίου, και έτσι σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει τη δεύτερη πιο ακριβή βενζίνη σε όλη την Ευρώπη. Αν το κράτος καταργούσε τη φορολογία στη βενζίνη, η τιμή της θα έπεφτε, έτσι απλά, χωρίς κανένα άλλο μέτρο, από 1,7 ευρώ το λίτρο στα...0,7 ευρώ! Βέβαια ως γνήσιο παιδί του κρατικοδίαιτου μεταπολιτευτικού συστήματος ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης έκοψε κάθε κουβέντα για μείωση της φορολογίας αφου, όπως είπε, η "αύξηση των ειδικών φόρων, αποσκοπεί στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους και την έξοδο της χώρας από την κρίση". Και αν νομίζετε πως τα λεφτά θα μπορούσαν να βρεθούν με μείωση των κρατικών δαπανών, κάνετε λάθος. Όπως δήλωσε μόλις σήμερα ο κ. Χρυσοχοϊδης , "περιθώριο για περαιτέρω μείωση δαπανών δεν υπάρχει" . Αυτό λοιπόν που μας λέει ο υπουργός είναι πως ο Έλληνας πολίτης θα εξακολουθεί να πληρώνει υψηλούς φόρους και ακριβή βενζίνη , μόνο και μόνο για να παραμείνει αλώβητο το μεγάλο και σπάταλο κράτος και να συνεχίσει το πάρτυ ο κομματικός στρατός του κ. Χρυσοχοϊδη και των συντρόφων του.

Η τιμή της βενζίνης θα μπορούσε να μειωθεί και άλλο. Η υψηλή φορολογία δεν είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίον επεμβαίνει το κράτος στην αγορά των καυσίμων. Σύμφωνα, με πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2007, με την νομοθεσία που ισχύει δεν επιτρέπεται η είσοδος νέων χονδρεμπόρων στην αγορά, υπάρχουν περιορισμοί για την είσοδο μεγάλων ανταγωνιστών στην αγορά λιανικής καθώς και την έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας I. X. βυτιοφόρων και βέβαια δεν επιτρέπεται η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου στα πρατήρια. Η κυβέρνηση στη μέχρι τώρα θήτεία της μπορεί να έχει αποδείξει πως είναι πρόθυμη να αυξάνει τη φορολογία σε όλο και πιο υψηλά επίπεδα, δε δείχνει όμως καθόλου διατεθειμένη να απελευθερώσει πραγματικά την αγορά των καυσίμων, προφανώς για να μη δυσαρεστήσει τα μικρά και μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα που πλουτίζουν, με τις κρατικές πλάτες, εις βάρος του Έλληνα καταναλωτή.

Kαι αν περίμενετε πως η φιλελεύθερη αντιπολίτευση θα αντιδρούσε σε ένα μέτρο, τόσο κρατικίστικο και ξεπερασμένο, όπως το πλαφόν , μάλλον είστε γελασμένοι. Ο κρατισμός βρίσκεται βαθιά στο DNA ολόκληρου του πολιτικού μας συστήματος. Αρκεί να διαβάσετε τη δήλωση του Ελευθέριου Αυγενάκη, βουλευτή Ηρακλείου της "Δημοκρατικής Συμμαχίας", ενός κόμματος που υποτίθεται πως φιλοδοξεί να εκφράσει πολιτικά το γενικό αίτημα για μείωση του κράτους . Ο βουλευτής όχι μόνο προτείνει επέκταση των ελεγχων των τιμών σε όλα τα στάδια παραγωγής, επεξεργασίας, διανομής, αποθήκευσης, χονδρικής πώλησης και μεταπώλησης, αλλά διαμαρτύρεται επειδή το πλαφόν επιβλήθηκε μόνο στο Λασίθι και στο Ρέθυμνο και όχι και στο Ηράκλειο και τα Χανιά! Όταν έχεις τέτοιους "φιλελεύθερους", τί να τους κάνεις τους σοσιαλιστές!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου