Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Τα 50 δις και η προσβεβλημένη Ελλάδα


Κάποιος από την κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε ειδοποιήσει την τρόικα ότι το πρωί του Σαββάτου αλλάζει ο πληθυσμός της χώρας. Βγαίνουν οι συνήθεις Έλληνες και μπαίνουν οι πατριώτες.

Οι συνήθεις Έλληνες είναι αυτοί που σε ποσοστό 60% δεν πληρώνουν φόρο εισοδήματος. Είναι οι ίδιοι Έλληνες που είναι οι υπέρμαχοι του τζάμπα που τελευταία έχει κάνει την εμφάνιση ως το κίνημα του Δεν πληρώνω - Δεν πληρώνω. Είναι οι ίδιοι Έλληνες που ενώ δεν πληρώνουν τους φόρους τους και θέλουν τα πάντα τζάμπα, ονειρεύονται μια θέση στο δημόσιο όπου θα αμείβονται πλουσιοπάροχα για να κάνουν το απολύτως τίποτα.

Μιας και πολύς λόγος για δημόσια γη ας δούμε ένα ρεπορτάζ που βγήκε τον ίδιο καιρό που έγιναν οι δηλώσεις τις τρόικας και το τσουνάμι λαϊκής κατακραυγής που επακολούθησε:

“Δεν έφταναν οι αλλεπάλληλες πυρκαγιές στην Αττική τα τελευταία έτη, δεν αρκούσε η επιδρομή αυθαίρετης δόμησης μέσα σε δασικές εκτάσεις, το συρρικνούμενο πράσινο της Αττικής έχει να αντιμετωπίσει και τα... αιγοπρόβατα, τα οποία «λεηλατούν» τα νεαρά βλαστάρια των δενδροφυτεύσεων ή της φυσικής αναδάσωσης. Και όλα αυτά, ενώ η ελεύθερη βόσκηση αιγών στην Αττική απαγορεύεται ρητά. Για μία ακόμα φορά, όμως, οι αρχές αδυνατούν να εφαρμόσουν ένα νόμο, αναγκαίο για την προάσπιση του περιβάλλοντος...”

“Πριν από ένα χρόνο περίπου, πολύς κόσμος είχε λάβει μέρος σε δενδροφύτευση του ραδιοσταθμού ΣKAΪ στο Ποικίλον Oρος, στην περιοχή της Αγίας Τριάδας. Ο ενθουσιασμός και η χαρά δεν κράτησαν πολύ. «Τις επόμενες μέρες, ένα κοπάδι από κατσίκια έφαγε τα δενδρύλλια! Παρά το γεγονός ότι απαγορεύεται κάθε είδους βόσκηση σε όλο το Ποικίλον Oρος, καθώς έχει κηρυχθεί αναδασωτέα περιοχή, υπάρχουν στην περιοχή δύο στάνες οι οποίες μένουν αλώβητες», λέει στην «Κ» ο κ. Γιάννης Μιχαλόπουλος, μέλος του ομίλου για το περιβάλλον «Ποικίλον Oρος». Δυστυχώς, δεν αποτελεί τη μόνη περίπτωση.”


Αυτή είναι η Ελλάδα όπως είχε πει και ο αλήστου μνήμης πρωθυπουργός. Τώρα αν δεν έχετε περάσει από το Ποικίλον Όρος ίσως να έχετε προσέξει τα εκατοντάδες χιλιάδες αυθαίρετα γύρο σας (δημόσια γη). Αν αυτό σας έχει διαφύγει, τότε μάλλον θα έχετε προσέξει τις δεκάδες αν όχι εκατοντάδες πυρκαγιές κάθε καλοκαίρι (δημόσια γη). Επίσης ίσως να έχετε προσέξει το μπάζωμα των ρεμάτων με σκουπίδια (δημόσια γη).

Αν όλα αυτά σας έχουν διαφύγει γιατί είσθε κατάκοιτος και δεν βγαίνετε ποτέ έξω από το σπίτι σας, τότε ίσως θα έχετε δει στις ειδήσεις για το πως ομάδες κοινωνικά ευαίσθητων Ελλήνων καταλαμβάνουν δημόσια κτίρια όποτε και όπως θέλουν (δημόσια περιουσία). Άλλοι το ίδιο κοινωνικά ευαίσθητοι νέοι Έλληνες μετατρέπουν το κέντρο της Αθήνας σε κόλαση καταστροφής και βίας (δημόσιος χώρος).

Άλλα όλοι αυτοί είναι οι άλλοι Έλληνες, όχι εμείς που μπαίνουμε όταν όλοι αυτοί βγαίνουν το Σάββατο πρωί. Κάποιος αρμόδιος θα έπρεπε να είχε ενημερώσει τους γραφειοκράτες της τρόικας που δεν έχουν ακόμα καταλάβει σε τι είδους χώρα βρίσκονται.

Πάντως, αν η υποκρισία ήταν εμπορεύσιμο αγαθό, θα είχαμε βγει από την κρίση χρέους προ πολλού.

10 σχόλια:

Κόκκινο Αχλάδι είπε...

Σωστές παρατηρήσεις, αλλά αντιφάσκουν με το φιλελεύθερο δόγμα που εκθειάζει τον ατομικισμό, την "ιδιωτική πρωτοβουλία" και τον μη παρεμβατισμό, από τη μια μεριά, και καταφέρεται κατά της συλλογικότητας και κοινωνικότητας ορισμένων αγαθών (όπως το περιβάλλον) από την άλλη.

Ανώνυμος είπε...

Πως αντιφάσκει; Άλλο σύννομη ιδιωτική πρωτοβουλία, άλλο παρανομη καταπάτηση ιδιωτικής ή δημόσιας περιουσίας.

Κόκκινο Αχλάδι είπε...

Ίσως καταλάβεις τι εννοώ αν διαβάσεις το άρθρο του επίσης "φιλελεύθερου" Χορμοβίτη παρακάτω. Εν πάση περιπτώση "σύνομη" ιδιωτική πρωτοβουλία, πριν από όλα προϋποθέτει θέσπιση και ύπαρξη νόμων, επιβολή καί έλεγχο της εφαρμογής τους. Από κάποιο κράτος που θα "παρεμβαίνει".

Ανώνυμος είπε...

Τέτοιες εξυπνάδες ούτε ο Τσίπρας, "παρεμβαίνει" για να επιβάλλει το νόμο, δεν παρεμβαίνει για να σε διορίζει στο δημόσιο για να ξύνεσαι όπως καταλαβαίνετε εσείς όπου ακούτε τη λέξη "κράτος".

Είδαμε το δικό σας το σοσιαλιστικό δόγμα που εκθειάζει τη "συλλογικότητα" και τους "κοινωνικούς αγώνες" τι σημαίνουν. Το "δημόσιο" γίνεται ιδιωτικό μιας παρέας κομματικών στελεχών που αποφασίζει να καταλάβει το χώρο, το κτίριο, το δρόμο ό,τι γουστάρουν.
"Συλλογικότητα" είναι η κάθε συντεχνία που θέλει να επιβάλει προνόμια για τον εαυτό της και το κράτος πρέπει να "παρέμβει" για της τα δώσει. "Κοινωνικός αγώνας" είναι το ποιος έχει το μεγαλύτερο τσαμπουκά για να εκβιάσει και να κερδίσει από το κράτος ό,τι ζητήσει. Είναι κοινωνία ζούγκλας όπου οι πιο τσαμπουκάδες επιβάλλονται στους άλλους.

Κόκκινο Αχλάδι είπε...

Έτερον, εκάτερον. Άλλο η προστασία του περιβάλλοντας, ο έλεγχος των φυσικών πόρων, οι πολεοδομικές ρυθμίσεις, κτλ. και άλλο οι διορισμοί στο δημόσιο. Μην τεντώνεσαι. Όταν επαφίεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία ή σε ένα συμπλεκόμενο και διφθαρμένο κράτος η διαχείριση τέτοιων αγαθών και πόρων τότε καταλήγουμε στο χάλι της Ελλάδας. Σε περισσότερο αξιόπιστα και αδιάφθορα κράτη, όπως πχ τα Σκανδιναβικά, δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα κατάχρησης και αυθαιρεσίας.

Ματθαίος Κόφφας είπε...

Από την παραπάνω συζήτηση βγαίνει στην επιφάνεια ένα από τα σημαντικότερα λάθη της Αριστερής θεολογίας: το δόγμα πως το Κράτος ταυτίζεται με την Κοινωνία και πως για να είναι κάποιος σπλαχνικός και κοινωνικά ευαίσθητος πρέπει να είναι κρατιστής (παρόμοιο με το Χριστιανικό δόγμα πως για να είναι κάποιος ηθικός πρέπει να είναι και ένθεος). Δυστυχώς για την Αριστερά, η πραγματικότητα και η Ιστορία μας δείχνουν το ακριβώς αντίθετο: το Κράτος σημαίνει διαφθορά. Όπου επικράτησαν κρατικιστικές αντιλήψεις, στο τέλος ο κοινωνικός ιστός διαλύθηκε (η περίπτωση της Ελλάδας είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα).

Ανώνυμος είπε...

Ανοησίες, ως συνήθως!

Ποια είναι αυτή η "Κοινωνία" με κεφαλαίο Κ? Παραπέμπει στην Big Society - μπαρούφα του Cameron. Μια ταξική κοινωνία, όπως η καπιταλιστική, χρειάζεται το κράτος για να συμβιβάζει συγκρουόμενα συμφέροντα, να επιτηρεί τον καπιταλιστικό ανταγωνισμό, κτλ. Σε μια ταξική κοινωνία χωρίς στοιχειώδες κράτος θα επικρατήσει ο οικονομικά ισχυρότερος και μοιραία θα οδηγηθούμε σε μονοπωλιακές καταστάσεις και δραματική διεύρυνση των ανισοτήτων. Διότι η "κοινωνική ευαισθησία" και "ευσπλαχνία" των κυρίαρχων οικονομικά τάξεων εξαντλείται κάπου ανάμεσα στη διατήρηση του status quo και τη μεγέθυνση του πλούτου που κατέχουν.

Στην καπιταλιστική κοινωνία το κράτος διαπλέκεται με την οικονομική ολιγαρχία και το κεφάλαιο. Είναι εξίσου διεφθαρμένο με αυτήν. Ο διεφθαρμένος υπάλληλος συναλλάσσεται με έναν εξίσου διεφθαρμένο ιδιώτη-κερδοσκόπο. Εκτός αν πιστεύεις ότι δεν υπάρχει διαφθορά στις καπιταλιστικές αγορές, οπότε θα συμπεράνω ότι ζεις σε άλλον κόσμο.

Ματθαίος Κόφφας είπε...

Ανώνυμε ακριβώς από πάνω προφανώς δεν έχεις ξοδέψει δευτερόλεπτο για να ασχοληθείς με το τι πιστεύουν οι φιλελεύθεροι (στη libertarian έκδοσή τους), αλλιώς δεν θα έγραφες τις βλακείες που γράφεις.

Μερικές απλές ερωτήσεις: υπάρχουν μονοπώλια στις φιλελεύθερες οικονομίες, όπως ας πούμε η Αμερικανική, και αν ναι πια είναι αυτά; Έχεις υπόψη σου πως η αρλούμπα που έγραψες ακριβώς από πάνω φάσκει και αντιφάσκει; Μας λες από τη μία πως χωρίς κράτος ο πλανήτης θα μετατραπεί σε κόλαση αλλά από την άλλη μας λες πως το κράτος διαπλέκεται με ολιγαρχίες, το κακό κεφάλαιο και άλλες αριστερές ηλιθιότητες. Πες μας λοιπόν εσύ τι θες; Αστο, ρητορικό το ερώτημα.

Το Κράτος είναι μία ανήθικη στρέβλωση διότι βασίζεται στη Βία. Δημιουργήθηκε για να παίρνει το μόχθο των ανθρώπων (ως οικονομικών μονάδων) και να τον μεταφέρει σε βασιλιάδες και αυτοκράτορες. Η Αριστερά πίστεψε πως μπορεί να εφαρμόσει την ίδια ανηθικότητα (τη Βία) για να παίρνει το μόχθο των ανθρώπων με σκοπό τη δημιουργία ενός επίγειου παραδείσου (σε αντίθεση με τον μεταφυσικό που πρεσβεύουν άλλες θρησκείες). Η προσπάθεια της αυτή είναι και ανήθικη (διότι βασίζεται στη βία) και καταδικασμένη να αποτύχει διότι βασίζεται στην απλοική αντιμετώπιση ενός πολύπλοκου κόσμου ως άσπρου-μαυρου (όπως και άλλες θρησκείες άλλωστε). Με λίγα λόγια, η Αριστερή αντιμετώπιση του κόσμου είναι μια στρέβλωση της πραγματικότητας.

Β.Κ είπε...

Έμεις θέλουμε απλά τα μισά πλεονεκτήματα (φορολογικά,μισθολογικά ) που έχουν οι βουλευτές μας, ειδάλλως τίποτε δεν μας πείθει.
Βασικός κανόνας της δημοκρατίας είναι η ισονομία των πολιτών της. Δεν υπάρχει αυτό στην Ελλάδα

Ανώνυμος είπε...

Aπο τη στιγμη που δεν υπαρχει υγιη βιομηχανια ,η παραοικονομια ειναι ο μοχλος αναπτυξης,,δυστηχως.
ας πανε μεσα τον χοντρο φοροφυγα και ας αφησουνε τον κουλουρα

Δημοσίευση σχολίου